Saturday, February 26, 2011

Rambut

dah lama gila aku xpotong rambut,wat treatment ke ape ke..sebabnya aku nak tunggu rambut aku panjang..sbb nk perm..hehehe...so isnin lps 21/o2 aku telah perm rambut aku..rindu rambut panjang...uwaaa..mahal la jugak sbenarnya..tsk..asalnya aku nak perm besar dan just half of it..tapi sebabkan...harga half or full adalah sama..baiklah kite perm full sahaja..lagipun lama2 nanti mesti die lurus jugak sket2..tapi rambut aku memang wavy pon asalnya..hahaha..xpe lah..janji hajat tercapai...inilah yang dimaksudkan dengan bertindak ikut hati..meranalah poket sendiri..hahaha


ini adalah rambut asal...huwaaaaa
















setelah melakukan beberapa proses selama lebih kurang 2jam..huk3...hasilnya di akhir rancangan okay...mari kita lihat prosesnya..



ini namanya menyetim rambut..hahah..dalam 20minit camtu...



ini yang macam biasa tu lah kan..pasang2 mende alah tersebut..



ahhaaa...korang terkezut?aku pon sama...hahaha..yang tali putih tu kejap2 gegar2...pastu terasa macam rambut ditarik2 sket...ini dilakukan selama 30minit..then die off that machine and biarkan 20minit..then letak ubat-ubatan kat rambut..dan biarkan lagi..15mnt camtu...then,cuci rambut..and dry...jdiklah begini...



kadang2 aku tgk macam rambut hafiz af7 pon ada..hahhaha..ini masa bru balik umah..




kadang2 tengok cam cantik jugakss...hahaha...poyo!!!



ini adalah pic yang je kejap td snap..heehee...saya bahagia dengan rambut saya..wakakaka


eh btw..aku tengah suke giler aiskrim ni...shedaaaappppp sgt...u shud try..hehe



2 comments:

engineersaiko said...

ko buat kat mane babe?

herna said...

aku buat kt pengkalan je..kt tmn umah masita tu..